Prima Pagina Stiri Obligatii ulterioare infiintarii PFA / II / IF Obligatii ulterioare infiintarii PFA / II / IF
Cea mai simpla metoda de a face afaceri este persoana fizica autorizata (PFA), intreprinderea individuala (II) sau intreprinderea familiala (IF). Decizia de a desfasura o activitate independenta prin infiintare PFA aduce intregul control asupra afacerii si a profiturilor rezultate, dar si raspunderea personala pentru eventualele pierderi sau faliment. Primul pas in a deveni intreprinzator il reprezinta obtinerea certificatului de inregistrare care atesta inregistrarea in Registrul Comertului, autorizarea functionarii, precum si luarea in evidenta de catre autoritatea fiscala competenta. Documentul contine neaparat codul unic de inregistrare si certificatul constatator emis in baza declaratiei pe propria raspundere. Stampila. Pentru angajarea in relatiile cu tertii, semnatura persoanei fizice autorizate sau a reprezentantului intreprinderii trebuie sa fie insotita si de catre stampila persoanei fizice autorizate/ intreprinderii. In consecinta, prima obligatie ce trebuie indeplinita imediat dupa infiintarea PFA / II / IF de catre noul intreprinzator o reprezinta achizitionarea unei stampile. Administratia Financiara. Urmatorul pas pe care intreprinzatorul trebuie sa il urmeze pentru indeplinerea obligatiilor legale in inceperea desafasurarii activitatii independente il reperezinta initierea relatiei sale cu Administratia Financiara. In acest sens, proaspatul intreprinzator are la dispozitie 15 zile de la inregistrarea la Registrul Comertului si obtinerea codului unic de inregistrare fiscala, pentru depunerea declaratiilor necesare: - declaratia 220 privind venitul estimat pe anul in curs la administratia financiara de care apartine cu domiciliul; - declaratia 070 pentru inregistrare fiscala la administratia financiara pe raza careia isi desfasoara activitatea; Pe parcursul desfasurarii activitatii independente, intreprinzatorul are obligatia de a depune la Administratia Financiara urmatoarele declaratii: - Declaratia 200 privind veniturile realizate din Romania. Formularul se depune anual, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului; - daca este cazul, Declaratia 201 privind veniturile realizate din strainatate. Formularul se depune anual, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului; - Declaratia 392 privind livrarile de bunuri si servicii efectuate in anul anterior: declaratia 392A – depun cei care sunt inregistraÅ£i in scopuri TVA (cei care au RO la codul fiscal) sau declaratia 392B – depun cei care nu sunt inregistraÅ£i in scopuri TVA (cei care nu au RO la codul fiscal. Formularul se depune la administratia financiara pana la data de 25 februarie, inclusiv, a anului urmator celui pentru care se face raportarea. Se depune in format electronic, insotit de un formular completat in doua exemplare (unul va fi predat la administratia financiara impreuna cu suportul electronic, iar celalalt, pastrat de persoana impozabila). Poate fi depus si prin posta, ca scrisoare recomandata; - daca este cazul, intreprinderile individuale care au si calitatea de angajator au obligatia depunerii DeclaraÅ£iei 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominală a persoanelor asigurate. Formularul se depune, lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza obligatia fiscala. Casa de Asigurari de Sanatate si Casa de Pensii. Alte obligatii ale noului antreprenor privesc relatiile acestuia cu Casa de Asigurari de Sanatate si la Casa de Pensii, obligatii ce constau in inchierea de contracte cu aceste institutii publice. Mai multe detalii despre contributiile CAS si CASS aici: >>> Contributii CAS si CASS datorate de persoanele fizice preluate de ANAF de la 1 iulie 2012 Intocmirea registrelor comerciale O alta obligatie principala a persoanei care desfasoara activitati independente este evidentierea in registrele contabile a activitatii pe care o desfasoara. Registrele persoanei care desfasoara activitati independente sunt registre private in care sunt mentionate toate operatiile privitoare la patrimoniul comerciantului. Indiferent pentru ce forma de organizare s-a optat, trebuie tinuta contabilitatea in partida simpla. Legea nr. 82/1991 (art. 20) stabileste, in mod explicit, urmatoarele documente obligatoriu a fi intocmite: - registrul jurnal - se foloseste ca document de inregistrare a incasărilor si platilor si este documentul care arata situaÈ›ia financiară a PFA / II / IF; - registrul inventar - se foloseste pentru inventarierea patrimoniului si in el se trec toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii. Inventarierea se face cu urmatoarele ocazii: la inceperea activitatii, cel putin o data pe an, la încheierea activitatii la care se mai pot adauga alte situatii prevăzute de lege. Aceste registre prevazute de Ordinul MFP nr. 1040/2004, Registrul-jurnal de incasari si plati (14-1-1/b ) si Registrul-inventar (14-1-2/a), necesare pentru conducerea contabilitatii in partida simpla se achizitioneaza si se inregistreaza la Administratia Financiara dupa numerotarea paginilor si snuruirea acestora. De asemenea, tot de la administratia financiara se procura Registrul unic de control. Scopul pentru care statul a instituit acest registru este de a evidentia toate controalele desfasurate la contribuabil de catre toate organele de control specializate, in domeniile: financiar-fiscal, sanitar, fitosanitar, urbanism, calitatea in constructii, protectia consumatorului, protectia muncii, inspectia muncii, protectia impotriva incendiilor, precum si in alte domenii prevazute de lege. Taguri: contributii CAS asigurari sanatate declaratia 112 stampila registre contabile contabilitate firma infiintare firma intreprindere familiala pfa UtileDocumente: Linkuri:
In cazul obtinerii de venituri din activitati independente este obligatorie achitarea contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate?
Potrivit prevederilor art.257 alin.(1) şi alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi... mai mult Care sunt conditiile pentru ca o cheltuiala sa fie considerata deductibila la PFA/II/IF ? Potrivit pct 37 din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile efectuate in scopul... mai mult noul plafon TVA Am inteles ca s-a marit plafonul dupa care o firma devine platitoare de TVA. De cand este in vigoare aceasta hotarare si se aplica la cifra de afaceri de anul... mai mult noul plafon TVA Potrivit unei decizii a Consiliului Uniunii Europene, Romania este autorizata pentru a mari plafonul de scutire in ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata... mai mult Cind se completeaza declaratia de inregistrare fiscala si declaratia de mentiuni pentru persoane fizice? In timp ce declaratia de inregistrare trebuie completata o singura data, si anume cu ocazia primei inregistrari fiscale, care de obicei coincide cu... mai mult |
||||||||||||||||||||
Doctor Finance - Tot ce vrei pentru afaceri! Infiintare Firma | Infiintare PFA | Suspendare Activitate Firma | Contabilitate | Protectia Muncii | Resurse Umane | Contracte | ANPC Copyright © 2011 DOCTOR FINANCE - Design by ITXS |