Prima Pagina Stiri Noile taxe si tarife unice pentru inregistrare firme / PFA / II / IF
Cautare
Categorii

Noile taxe si tarife unice pentru inregistrare firme / PFA / II / IF

 

Proiectul lansat in dezbatere publica la sfarsitului lunii martie 2012, care propunea aplicarea de taxe si tarife unice pentru operatiunile de inregistrare in registrul comertului, a fost adoptat prin HG 902/2012 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, publicata in Monitorul Oficial nr. 667 din 24 septembrie 2012. Noile taxe si tarife unice au fost determinate prin insumarea contravalorii serviciilor prestate pentru un fiecare tip de inregistrare in registrul comertului si includ si comisioanele pentru operatiunile efectuate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale pentru alte institutii.

Noile taxe si tarife unice pentru operatiunile de inregistrare in registrul comertului se aplica incapand cu data de 23 noiembrie 2012.

Cat va costa infiintare SRL si infiintare PFA / II / IF

Inregistrarea SRL in registrul comertului va costa 250 de lei, operatiune ce cuprinde mai multe operatiuni necesare la infiintare SRL: autorizare constituire, inmatriculare si autorizare functionare prin declaratie pe proprie raspundere. Inregistrarea in registrul comertului a unei persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale ori familiale se va taxa cu 90 de lei, solicitarea cuprinzand urmatoarele operatiuni de la infiintare PFA / II / IF: inmatriculare, autorizare funcționare prin declarație pe proprie raspundere.

Cererile de mentiuni simple, cum ar fi cererea de verificare disponibilitate/rezervare denumire firma, cererea de depunere si mentionare acte, cerere de radiere etc.  vor costa 45 de lei, indiferent ca se refera la persoane juridice sau PFA / II / IF. Pentru cererile de mentiuni complexe, cu 2 sau mai multe operatiuni, depuse de persoanele juridice, taxa va fi de 220 de lei.

HG 902/2012 stabileste tarife unice si pentru eliberarea de informatii privind date inregistrate in registrul comertului computerizat, prevazute in Anexa nr. 2.

Avantajele tarifelor unice

Avantajele taxelor si tarifelor unice prezentate in nota de fundamentare a HG 902/2012, sunt multiple, in primul rand pentru persoanele fizice si juridice care au obligatia de a inregistra in registrul comertului anumite acte si fapte la infiintarea firmei si in cursul derularii afacerii, inclusiv obtinerea informatiilor din registrul comertului computerizat. Astfel, prin aplicarea noului sistem de taxare se elimina deplasarile solicitantilor la sediile oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, acestia avand posibilitatea efectuarii platii online, prin portalul de servcii al ONRC sau prin Sistemul National Electronic de Plati (SNEP) si primirii documentatiei de la ONRC pe aceeasi cale. Plata cu cardul bancar prin SNEP se va aplica de la data la care interconectarea Oficiului National al Registrului Comertului cu Sistemul electronic national este operationala.

Noul sistem de taxe prezinta predictibilitate, ceea ce ii permite operatorului economic sa stabileasca o prognoza fidela  a cheltuielilor legate de inregistrarea la registrul comertului, la momentul constituirii si in cursul derularii unei afaceri. Pe langa instituirea posibilitatii de plata online, taxele si tarifele unice  permit simplificarea accentuata a  procedurilor de inregistrare in registrul comertului si, pe aceasta cale, reducerea perioadei de solutionare a cererilor de inregistrare in registrul comertului si a timpului necesar operatorului economic pentru realizarea formalitatilor de publicitate prin registrul comertului.


Taguri: taxe registrul comertului  intreprindere familiala  intreprindere individuala  pfa  infiintare srl  infiintare firma
Ce documente sunt necesare la infiintarea unui SRL?
Ce documente sunt necesare la infiintarea unui SRL? mai mult
Ce acte sunt necesare pentru inchiderea unui punct de lucru si deschiderea altui punct de lucru?
Daca vreau sa inchid un punct de lucru si in acelasi timp sa deschid un alt punct de lucru la o alta adresa ce acte sunt necesare? mai mult
Ce acte sunt necesare pentru inchiderea unui punct de lucru si deschiderea altui punct de lucru?
Documentele necesare a fi prezentate la Registrul Comertului sunt: - cerere de inregistrare radiere punct de lucru; - hotararea Adunarii generale a... mai mult

Comanda
telefonic
0244.55.00.11
0732.22.33.55
Sondaj de opinie