Prima Pagina Stiri Noile reglementari privind facturarea electronica - partea I
Cautare
Categorii

Noile reglementari privind facturarea electronica - partea I

ACTUALIZARE !!!

Ordonanta pentru suspendarea aplicarii dispoziţiilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice suspenda aplicarea prevederilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice in vederea acordarii unui timp rezonabil, pana la data de 1 ianuarie 2013, operatorilor economici care desfasoara activitati de emitere, transmitere si arhivare electronica pentru adaptarea infrastructurilor tehnice existente la noul cadru juridic.

≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

Incepand de astazi, 27 iulie 2012, intra in vigoare Legea 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 509 din 24 iulie 2012. Factura electronica reprezinta echivalentul legal si in format digital al facturii clasice, astfel incat informatiile continute de aceasta din urma sunt transpuse in format electronic, semnate si marcate temporal prin sisteme omologate in conformitate cu legislatia in vigoare. Utilizarea facturii electronice inseamna trecerea de la sistemul clasic, cu o productivitate scazuta, la un sistem electronic prin care firma isi reduce costurile cu pana la 75% si detine un proces de facturare mult mai rapid si eficient.

Legea 148/2012 stabileste "regimul juridic al documentelor in forma electronica ce contin date privind operatiunile economice de schimb sau vanzare de bunuri ori servicii intre persoane care emit si primesc facturi, bonuri fiscale sau chitante in forma electronica". Facturile, bonurile fiscale si chitantele in forma electronica constituie documente justificative pentru inregistrarea operatiunilor economice in contabilitate. Noile reguli privind documentele electronice se aplica persoanelor impozabile stabilite in Romania, care isi desfasoara activitatea in Romania.

Legea nr. 148/2012 defineste factura in forma electronica ca fiind documentul in forma electronica ce caracterizeaza in mod unic si neechivoc schimbul sau vanzarea de bunuri ori servicii, semnat cu semnatura electronica si purtand marca temporala, care contine datele cuprinse in formularul facturii si care este emis si gestionat utilizand sisteme informatice. Factura in forma electronica respecta continutul stabilit de actele normative speciale si va contine marca temporala care certifica momentul emiterii si semnatura electronica a emitentului facturii. Certificatul aferent semnaturii electronice a emitentului facturii electronice va contine informatii privind identificatorul fiscal si numarul notificarii inregistrate la Ministerul Finantelor Publice.

Reguli privind factura electronica

Fiecare firma poate opta pentru emiterea facturilor si chitantelor fie pe suport de hartie, fie in forma electronica, cu conditia de a notifica Ministerului Finantelor Publice schimbarea modalitatii de emitere.

Pentru a putea opta pentru emiterea facturilor in forma electronica, firma trebuie sa indeplineasca anumite conditii, stabilite de lege, a caror verificare cade in sarcina Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale:

a) sa dispuna de mijloace tehnice si umane corespunzatoare pentru garantarea securitatii, fiabilitatii si continuitatii serviciilor de prelucrare a datelor in forma electronica;

b) sa foloseasca personal cu cunostinte de specialitate in domeniul tehnologiei semnaturii electronice si cu o practica suficienta in ceea ce priveste procedurile de securitate corespunzatoare;

c) sa fie in masura sa gestioneze si sa arhiveze toate informatiile privind fiecare factura in forma electronica emisa, pe perioada de timp stabilita prin normele legale in vigoare;

d) sa utilizeze sisteme de arhivare electronica in conformitate cu prevederile Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica. Pe durata arhivarii, persoanele care au responsabilitatea arhivarii vor lua masuri ca orice factura in forma electronica sa poata fi accesata numai de catre emitent, beneficiar sau organele abilitate prin lege.


Taguri: case de marcat  semnatura digitala  consultanta fiscala  cod fiscal  contabilitate firma
Ce schimba Legea nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor prin mijloace electronice?
Publicata in Monitorul Oficial din 24 iulie 2012, Partea I, Nr. 509, aceasta lege modifica regimul juridic al facturilor, bonurilor fiscale sau a chitantelor... mai mult

Comanda
telefonic
0244.55.00.11
0732.22.33.55
Sondaj de opinie