Magazin Online
Produse si Servicii Financiare

Prima Pagina Stiri Noile reglementari privind facturarea electronica - partea a II-a
Cautare
Categorii

Noile reglementari privind facturarea electronica - partea a II-a

ACTUALIZARE !!!

Ordonanta pentru suspendarea aplicarii dispoziţiilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice suspenda aplicarea prevederilor Legii nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice in vederea acordarii unui timp rezonabil, pana la data de 1 ianuarie 2013, operatorilor economici care desfasoara activitati de emitere, transmitere si arhivare electronica pentru adaptarea infrastructurilor tehnice existente la noul cadru juridic.

≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

Transmiterea facturilor electronice

In ceea ce priveste transmiterea facturilor emise in forma electronica, reglementarile stabilesc ca aceasta se poate face fie prin mijloace electronice, fie pe suport hartie. Facturile pot fi transmise individual, in pachete (doua sau mai multe facturi in forma electronica, emise in momente de timp diferite si transmise catre acelasi beneficiar in acelasi moment de timp) sau in loturi (doua sau mai multe facturi in forma electronica, emise in momente de timp diferite si transmise catre beneficiari diferiti in acelasi moment de timp).

Externalizarea serviciilor de emitere, transmitere si arhivare a facturilor electronice

In situatia in care o firma doreste sa emita si sa transmita documente electronice, dar nu indeplineste conditiile impuse de lege, emiterea, transmiterea si arhivarea documentelor in forma electronica, pe baza de contract, poate fi realizata si de catre firme specializate in prestarea unor astfel de servicii de emitere a facturilor in forma electronica. Certificatul aferent semnaturii electronice a persoanelor care presteaza servicii de emitere, transmitere sau arhivare a facturilor electronice va contine informatii privind calitatea de furnizor de servicii si datele sale de identificare.

Amortizarea investitiilor

Toate cheltuielile efectuate cu investitiile pentru dotari si alte utilitati necesare desfasurarii emiterii si transmiterii documentelor electronice, pot fi amortizate de utilizatorii acestor documente pe o perioada de 5 ani de la prima inregistrare in registrul electronic ca utilizator de factura in forma electronica. Cheltuielile privind investitiile legate de modificarea si perfectionarea sistemelor informatice utilizate in activitatea de facturare electronica sunt amortizabile pe o perioada de 3 ani, incepand cu data initierii investitiei, probata cu hotararea administratorului, respectiv a consiliului de administratie al persoanei care initiaza cheltuiala, iar in cazul persoanelor fizice, prin declaratie pe propria raspundere. 

Chitante si bonuri fiscale in forma electronica

Chitanta in forma electronica respecta conditiile privind continutul obligatoriu si contine marca temporala şi semnatura electronica a emitentului chitantei. Bonurile fiscale si bonurile emise de bancomate si de casele de marcat, in forma electronica, au acelasi regim juridic ca si cele emise pe suport hartie. Persoanele impozabile care aleg sa pastreze in forma electronica bonurile fiscale, acestea au obligatia sa notifice ANAF. Legea nr. 148/2012 precizeaza ca persoanele care au obligatia de a emite bonuri prin intermediul caselor de marcat sau al bancomatelor pot pastra in forma electronica documentul generat in forma electronica numai daca:

- indeplinesc cerintele privind asigurarea conformitatii informatiilor inregistrate in forma electronica cu cele inscrise pe documentul pe hartie;

- arhiveaza si asigura accesul la bonurile emise in forma electronica.

Casele de marcat utilizate pentru emiterea bonurilor fiscale in forma electronica se vor aviza cu respectarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Obligativitatea casei de marcat fiscale - cititi mai multe aici >>>


Taguri: case de marcat  semnatura digitala  consultanta fiscala  cod fiscal  contabilitate firma

Cumpara acest produs:

Produse:

Contabilitate SRL 99 RON
Contabilitate PFA, II, IF - neplatitor TVA 50 RON
Contabilitate PFA, II, IF - platitor TVA 75 RON
Aclas STL 399 RON
Aclas CSL 28 499 RON
Aclas CSL 57 699 RON
Orgtech Mini 445 RON
Orgtech Lili 455 RON
Orgtech Iulia 565 RON

Utile


Documente:

Legea 148/2012 (gratuit)
Oferta Case de Marcat Fiscale (gratuit)
Produse Atasate
Aclas STLPret:399 RON
Aclas CSL 28Pret:499 RON
Aclas CSL 57Pret:699 RON
Orgtech MiniPret:445 RON
Orgtech LiliPret:455 RON
Orgtech IuliaPret:565 RON
Cantar electronic ACS fara bratPret:499 RON
Cantar electronic ACS cu bratPret:575 RON
Cantar electronic Dibal F210Pret:499 RON
Cititor de coduri de bare SL 9000Pret:239 RON
Cititor de coduri de bare SA 9001Pret:219 RON
Cititor de coduri de bare CSL BR1LPret:299 RON
Cititor de coduri de bare laser SL9000Pret:199 RON
Etichetator MX2612Pret:49 RON
Etichetator MX2616Pret:149 RON
Sertar de BaniPret:149 RON
Exceptii privind obligativitatea casei de marcat (gratuit)

Linkuri:

Codul Fiscal 2012

Ce schimba Legea nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor prin mijloace electronice?
Publicata in Monitorul Oficial din 24 iulie 2012, Partea I, Nr. 509, aceasta lege modifica regimul juridic al facturilor, bonurilor fiscale sau a chitantelor... mai mult
Cos de cumparaturi

Comanda
telefonic
0244.55.00.11
0732.22.33.55
Sondaj de opinie